Image

Image

Pages

Tuesday, July 27, 2010

jangan mudah terpengaruh dengan jualan murah...(^_^)

hai semua...title macam orang kene tipu sebab mudah sangat tertawan ngan jualan murah kan...dok aih, aku bukan kaki shopping pun...suka tengok jek...cuci mata...gile ko, mana ada duit...gaji pun takde lagi....huhu ni alkisah dua minggu lepas la...bukan terjadi pada aku pun tapi kat my bro la...dia sibuk nak beli tv kabinet utk bilik die...then dia terbaca kat paper pasal jualan murah kat kedai perabot ni...gile ko, harga kabinet tv tu only RM88. katil queen RM86..haha murah kan kan...promosi untuk tiga hari jek..while stock last...


ni la iklan promosi kat paper tu...

so petang tu dia pujuk la aku ajak gi sana, memandangkan aku tak keje hari tu....kitorang pergi kat HQ dia kat balakong...semangat giler abg aku tu....aku bawak jela...then sampai sana, tanya la kat promoter tu, die pun tunjuk la tv cabinet yang berkenaan...memang harga nya RM88...dia dah suka la, duk belek-belek cabinet tu....pastu tanya la pasal penghantaran sume, tup tup promoter tu kata, kos penghantaran barang tu adalah....RM110....ternganga kitorang dengar...kos hantar yang tak sampai 20 km tu RM110??? harga barang lagi murah dari kos hantar....what the what betul la....abg aku muka dah bengang....baik takyah wat promosi macam tu....

kitorang bergerak pegi kedai sebelah....ada perabot yang sama patern ngan yang promosi tu tapi jenama lain la...tapi kecik sikit n harga dia RM99....tiada kos penghantaran tapi barang tu no stock, kene tunggu lagi 4 minggu....what the what lagi sekali....kalau nak cepat boleh, tapi ambil sendiri stock dia kat JB...takkan la nak amik kan...jauh giler kot...tv cabinet jek...tak berbaloi langsung....so abg aku sangat la kecewa....then gi survey kat kedai perabot yang lain....hasilnya tetap mengecewakan....

dah kecewa sangat, muka dah muncung jek tiba-tiba dia bersuara...gi kedai biasa pun mahal macam ni baik aku beli perabot kat ikea...lebih kurang jek harga....aku pandang jek dia, aku cakap la, abes nak g ikea ke??? tiba-tiba dia angguk, jom la, dah alang-alang kuar umah ni...gi jela beli trus, duit pun dah amik...dah dia cakap macam tu aku pun drive jela terus gi ikea...tak plan pun...dia dah lama nak gi sana sebenarnya, dia minat ngan almari kaca untuk letak barang perhiasan tu...tapi bukan nak letak pinggan mangkuk la...huhu nak letak robot gundam dia yang dah banyak tu....

so dengan tidak sengaja, sampai la kami ke ikea...berjalan dengan penuh yakin gi survey cabinet tv kat sana...then die terjumpa satu kabinet tv yang murah, comel, simple....boleh la untuk bilik bujang kan....harga dia murah sikit dari yang promosi tipu tu...RM86...berbaloi-baloi kan...with no kos penghantaran sebab kita bawak balik sendiri n pasang sendiri.....dia amik tu dengan almari kaca tu harganya RM177 kalau tak salah aku.....hepi muka dia dah dapat barang yang dihajati....

balik umah terus semangat pasang perabot yang dia beli tu...sampai pukul 1 pagi duk pasang dan kemas sekali...gambar after dah susun semuanya jek yang aku ingat nak amik....ni la hasil yang kami dapat dari ikea...memang berbaloi-baloi...aku semakin menyukai perabot ikea...simple, mudah dan senang kira....huhu takde nak promosi tipu-tipu macam tu....


kabinet tv only RM86 from ikea..
sorila gambar kurang jelas...


almari kaca from ikea jugak


after dah susun robot gundam kesayangan my bro

berbaloi-baloi kan...so after this takyah percaya lagi iklan promosi yang begitu...baik beli kat ikea yang lebih berjenama dan lebih berkualiti dengan harga yang lebih murah...serius sangat kecewa dengan tempat itu....biarlah beli perabot pasang sendiri pun, janji puas hati....(^_^)

p.s: tak puas hati dengan tempat servis kete gmok
      dah wat appoinment awal pun tetap takleh servis gak
      lagi sekali what the what aku bagi....(^_^)

aku yang tak puas hati

4 comments: