Image

Image

Pages

Tuesday, April 15, 2014

review: fisher price booster seat

Salam,

Harini nak buat review pasal booster seat pulak. Saya dah mula survey booster seat or high chair bila Damia dah nak masuk 6 bulan, masa untuk die mula makan solid food kan. so duk fikir macam mana la nak bagi die makan, masa tu duduk sendiri pun tak boleh lagi kan, takkan nak bagi makan dengan baringkan die? tercekik pulak nanti. So saya duk survey-survey ramai yang beli high chair ikea takpun bumbo seat tu, berkenan dengan high chair ikea tu tapi tak berkesempatan nak pergi sana. Bumbo seat tu pulak mak aih harga dia diluar kemampuan. so saya survey alternatif lain dan jumpa dengan booster seat yang best ni...


Fisher price Booster seat pilihan hati...
image from google

Finally saya decide untuk beli booster seat fisher ni lepas baca review dari ramai blogger yang pakai booster seat ni dan bagi feedback yang okey. saya beli dekat Kedai di Taman Prima Saujana, Kajang. Tu pun terbaca dalam blog kedai tu dan harga dia murah berbanding di tempat lain. saya beli RM160.

So saya dah pakai Booster seat ni hampir 7 bulan la, bagi saya berbaloi-baloi jek booster seat ni. sebab dia boleh kita letak kat bawah atau letak atas kerusi macam gambar di atas. ada tali untuk kita ikatkan kat kerusi tu so memang selamat la. so kalau rasa nak makan kat bawah jek, letak la bawah. masa damia baru start makan, memang booster seat ni kat bawah jek, sekarang nak ajar die makan sendiri so kitorg letak kat atas kerusi kat meja makan untuk damia join kitorg sekali time makan. so xyah la susah-susah nak kene riba dia sambil nak makan. kerusi ni jugak portable tau, boleh bawa kemana2 sahaja.just lipat dan boleh bawak dah. 

Ketinggian dia boleh dilaraskan ikut tinggi baby kita dan keselesaan dia la. dia punye tray tu pulak ade tiga lapis, lapisan atas tu penutup, lepas tu tray makanan dan bawah sekali yang biru tu tray kosong untuk main or makan pun boleh jugak. paling best sebab dia boleh bukak dan senang la nak cuci kalau kotor. 
Ni antara kelebihan booster seat ni..
image from google

Setakat ni kitorang still guna lagi booster seat ni, tapi kalau dah tak guna nanti boleh jek simpan untuk adik-adik damia nanti kan...huhu ramai nyer adik damia...InsyaAllah kalau ade rezeki ape salah nyer kan. condition booster seat ni pun still tiptop lagi la....so kalau sape-sape berminat boleh la beli jugak sebab bagi saya berbaloi-baloi la beli. 

p.s: nanti saya review benda lain pulak yer :)

Dikna


No comments:

Post a Comment