Image

Image

Pages

Wednesday, August 4, 2010

merapu meraban di pagi buta...

hai semua, dah lama tak merapu dalam blog...aku tengok blog ni penuh ngan cite makan jek...huhu misi jalan-jalan cari makan memang giat berjalan sekarang...kali ni nak merapu benda lain plak la....dah pagi buta dah mata takleh tido lagi...bukan tanak tido tapi tidak dibenarkan tido...kerja aku menggunung tinggi kat sebelah ni...mintak diisi, esok mahu submit...mahu menangis tengok borang yang tinggi menggunung tu....nak isi satu borang makan masa 20 ke 30 minit.....so taktau la kul bapa aku nak tido ni....tu la, esok dah nak hantar baru terhegeh-hegeh nak isi....padan la muka kau dikna....(T____T)

ni berehat sebentar bersama biskut oreo...tadi dah macam pencuri, kul 1 pagi gi dapur cari nasik sampai my mom bangun jenguk sebab bising kat dapur...huhu bila keje banyak rasa lapar pulak...so kita makan dulu...dah makan online pulak..memang bagus la tu, keje ko ni bila nak sambung balik..aku jemu dah duk isi borang tu....nasib baik la ada 3 fasa jek...kalau berpuluh-puluh fasa mau aku muntah tengok borang tu....tu la dia kalau keje bertangguh jek...tapi serius bosan isi borang...huhu dengan pemadam yang bersepah-sepah dalam bilik ni...aku rasa kalau kumpul boleh wat pemadam baru....banyak giler....

oh yer, tadi masa nak gi banci petang tadi, kete aku kene langgar dengan motor.....aku berhenti kat tengah jalan sebab ada kete depan tu nak kuar parking....tgh syok borak-borak sambil tunggu kete tu kuar, tiba-tiba aku tengok kat cermin tu ada motor laju giler belakang aku pastu dah dekat giler baru die brek emergency, senget-senget gak la dia tahan motor dari kene kete aku...tapi kene jugak....aku dah kerut kening dah pandang abang tu....apakejadah nyer die laggar kete aku yang terang-terang tgh berhenti ni....member aku kat sebelah dah terkejut beruk......dia macam tak puas hati mula-mula, pastu bila tengok ada kete yang ngah keluar depan aku tu baru die sedar dia yang salah....die gi kat tepi aku, aku bukak tingkap pandang dia pelik...dia macam sakit kaki jek aku tengok, kesian pulak....dia mintak maaf, aku tanya la ok ke, takde pape ke?? dia kata maaf, tapi belakang kete tu calar tu....aku tak turun pun sebab tengah terkejut....aku cakap takpela, pastu aku blah terus dari situ....

dah dapat parking, aku kuar la cek belakang kete, memang calar jek...kesan tayar moto die kot....hitam panjang.....nasib baik tak kemik ke ape.....nak wat macam mana kan....aku nak marah pun tengah terkejut pastu kesian pulak aku tengok dia macam sakit-sakit jek.....tak teruk kete takpela.....tapi aku tak paham nape die laju sangat kat kawasan perumahan, dah la tempat parking keliling tu....takkan tak nampak kete aku berhenti....pelik betul....tapi dah takdir nak kene kan....nak wat macam mana....aku ngan member aku gelak-gelak jek sebab pelik....dah la pastu terjumpa balik kat lif....dia amik anak dia yang dijaga oleh orang kat blok yang aku kene banci tu....huhu dia pandang aku macam pelik pastu dia tanya, "akak ke yang saya langgar tadi??" aku senyum jela, aku angguk jek, dia mintak maaf lagi....dalam hati nak mara pulak, sedap hati panggil aku akak.....huhu bajet dia muda dari aku la....tapi aku senyum jela....malas la nak panjang-panjang cite...lenkali berhati-hati di jalan raya yer...kadang-kadang kita berhati-berhati pun orang lain pulak yang tak berhati-hati....(^_^)

p.s: nak sambung isi borang yang tinggi menggunung ni...
       chaiyok chaiyok dikna....(^_^)

aku yang merapu

No comments:

Post a Comment