Image

Image

Pages

Monday, August 2, 2010

unexpected plan yang sangat best...


hai semua, so kita sambung cite dating kali ni ek...perlu aku letakkan dalam blog kesayangan ni untuk tatapan dikemudian hari...aku suka tulis dan baca balik kemudian hari...its all about my life, tak kisah la cerita gembira, sedih, jiwa kaco, masuk air or apepun..aku tetap nak tulis jugak..but this one will be my sweet memory of coz...

korang rasa ape yang wat aku excited sangat ek?? entri lepas aku cakap aku gi alamanda jek kan...nak g ikea tak dapat....so ape yang menariknya kan....after aku wat muncung itik, gmok bagi plan lain untuk hari tu...dia kata malam nanti kita gi makan malam dekat melaka......to be exact, UMBAI....what??? melaka tu...gile lama teringin nak gi sana...dari muncung itik terus tukar jadi sengih macam kerang busuk....so aku anggukkan kepala la tanda mahu...sapa taknak jalan jauh....(^_^)

dah lama sangat teringin nak makan kat sana...orang kata best sangat...aku suka jalan jauh-jauh sebab memang sangat jarang aku berjalan jauh....finally, gmok dapat jugak bawak gi sana...dah lama dah dia janji nak bawak aku gi sana....after tengok wayang tu kami pun bertolak menuju destinasi jalan-jalan cari makan seterusnya....


on the way ke umbai, melaka...
muka aku excited lebih,
gmok fokus pada pemanduan....

first time kot aku sampai tempat tu, macam mana rupa, kat mana pun aku taktau...so on the way tu aku call member yang duk kat melaka tanya kat mana tempat tu....thanks to nana...sori sebab kaco time ko ngah keje...tp kami tak jumpa pun ikut instruction yang die bagi...last-last guna gps kat hp "canggih" gmok...sangat bagus gps nyer...terima kasih yer...last-last sampai jugak ke destinasi yang dituju....tapi punyela ramai orang...malam minggu kan...


tempat yang kami tuju untuk makan....

mencabar betul nak makan....orang ramai, sampai ada kedai tu siap halau kami cakap takleh amik order dah...bengang btol...so kitorang gi kat kedai yang ramai orang beratur tu....nak pilih seat memang mencabar, pilih ikan pun lagi mencabar kesabaran sebab beratur panjang......tapi gmok yang beratur, aku jaga tempat coz semua orang berebut nak tempat duduk....

dah datang jauh-jauh takkan nak balik jek tak makan apa-apa sebab ramai orang kan....kami pun bertabah la sampai dapat makanan....akhirnya dapat jugak makan...menu malam tu adalah...

dah dapat benda ni baru boleh order air, nasi dan lain-lain...

ikan pari bakar yang besar dan gmok kata paling kecik yang ada...

pencicah ikan bakar yang sangat sedap hingga licin aku kerjakan

sotong goreng tepung yang sangat rangup dimakan panas-panas
bila dah sejuk jadi liat, tak best dah...

ketam masak sweet sour
yang ni gmok punye sorang coz aku tak makan ketam


ikan siakap masak tiga rasa
yang ni kongsi berdua...


gmok yang kusyuk habiskan makanan....huhu

licin dikerjakan oleh kami berdua
tinggal tulang jek....(^_^)

dua budak gmok yang kekenyang

patut nya ada tambahan sayur kailan dan jugak telur dadar tapi tak sampai hinggalah kami habis makan, so cancel jela...orang terlampau ramai sangat so boleh dimaafkan la....yang penting semua yang kami order tu sangat sedap hingga menjilat jari....berbaloi la datang jauh-jauh dan yang penting murah jugak la berbanding makan dekat sini....tapi kos nak g sana la yang lebih kan....takpela, sekali-sekala kan.....jumlah kesemuanya termasuk air fresh oren dua adalah RM60....

before balik tu aku singgah kat kedai tepi restoran tu beli belacan for my mom and dodol...sangat ske dodol...ole-ole from melaka walaupun pergi hanya semata-mata untuk makan malam dan balik semula ke bangi....huhu my mom kata kami takde keje pastu die tanya kat bangi dah takde makanan ke...hehe aku sengih jela....bukan selalu pun gi jauh....so dengan itu, tamatla cite dating kali ni....

so before aku habis membebel...aku nak ucap terima kasih yang tak terhingga kat gmok yang sudi menunaikan permintaan yang dah lama sangat duduk dalam my checklist tu....hehe serius memang dah lama sangat simpan angan-angan tu...terima kasih banyak-banyak coz sudi dan rela dalam paksa mungkin untuk bawak budak mengada-ada ni pergi ke tempat itu hanya sekadar untuk makan malam.....walaupun letih, penat dan mengantuk....sorry sebab tak dapat nak ganti drive balik umah malam tu....if u bawak ur  lori maybe i can drive on the way balik tu....tapi tolong tengokkan gps pun dah ok la tu kan gmok....thanks again...ilysm....(^_^)

p.s: misi cuti-cuti ke melaka still valid or not ek gmok???
      hope still valid la....(^_^)

aku yang happy

2 comments: