Image

Image

Pages

Friday, November 23, 2012

saya kene refer awak ke hospital.... (T_T)

Salam,
Entry lepas saya ada beritahu saya pening lepas minum air gula tu kan, then minggu ini saya pening dua hari berturut-turut dan muntah masa malam pertama tu, habis semua burger ayam special saya makan keluar balik. then saya makan buah mangga, tak sampai berapa minit semua pun keluar balik. saya dah pelik dah, takkan mabuk balik. kepala ni berpusing-pusing jek. esok harinya saya pergi kerja macam biasa tapi pening kepala masih lagi ada. gagahkan juga la tapi Alhamdulillah tak muntah pada hari tersebut. sebab risau pening tu tak hilang-hilang, balik kerja hari tu saya terus singgah klinik yang saya selalu pergi untuk scan baby tu.

doktor cek saya punya blood pressure, gula dan cek perut. semuanya ok jek. cuma perut saya kembung. memang tu masalah saya sejak azali, banyak angin....huhu then dia cek saya punye urine. saya yang pening-pening ni turutkan jela. lepas bagi urine tu, saya tunggu result dulu kat luar. then nurse panggil masuk balik. doktor cakap result urine saya ada protein. saya blur-blur jek time tu. dia kata kena refer saya ke hospital, dia akan buat surat dan saya kena pergi hospital lepas ni. saya angguk-angguk jek. dia takut ada simptom pre-eklamsia. saya pernah la baca pasal benda tu tapi pelik sebab blood pressure saya tak tinggi pun.
saya sorang jek masa pergi klinik tu, saya beritahu en. husband then saya balik rumah untuk mandi dan solat dulu. lepas magrib baru kami bergerak pergi hospital. saya termenung dan diam jek sepanjang jalan. risau sangat dan takut sebab tak pernah masuk hospital seumur hidup saya. tapi demi baby, redha kn jela pergi menyerah diri kat hospital. macam biasa la, pergi tempat kecemasan tu, memang ramai la orang dan lama perlu menunggu. tapi ibu mengandung kan ada priority so takde la lama sangat. dia cek balik semua blood pressure dan jugak urine. tunggu result urine yang lama, memang nervous sangat masa tu. finally, result dah kuar, doktor beritahu semuanya normal jek. takde protein pun dalam urine saya macam yang klinik beritahu. doktor suruh saya balik dan dia bagi panadol untuk pening kepala saya. happy sangat sebab tak perlu bermalam di hospital. Alhamdulillah....(^_^)
lega dan bersyukur sangat rasa sebab semuanya baik-baik sahaja. tapi memang buat suspen betul malam tu. alhamdulillah semuanya normal. maybe saya tak cukup rehat kot. mintak-mintak lepas ni takde lagi masalah macam ni. semoga baby dan saya sihat selalu. Aminnn....

p.s: ramai yang tegur perut saya besar,
       tak macam lima bulan setengah....
       dah nama pun saya memang azali buncit....of coz la besar (T_T)


DIKNA

No comments:

Post a Comment